Ved konfirmationen kan du blive klogere på kristendommen og dig selv!

Man går til præst for at blive klogere på, hvad troen, livet og kirken er – og ikke mindst hvem man selv er. Konfirmationen er en vigtig del af at blive voksen og finde sin vej igennem livet.

For mange betyder konfirmationen, at de selv bekræfter den dåb, deres forældre valgte at give dem som små. Konfirmationen betyder også, at Gud bekræfter sit løfte om at passe på dig.

Konfirmation finder normalt sted i 8. klassetrin og foregår om foråret.

Hvis du vil konfirmeres, skal du være døbt, og du skal "gå til præst" (konfirmationsforberedelse) fra året før, du skal konfirmeres.

Når man går til præst, finder man ud af, hvad den kristne tro er, hvordan den startede og hvad den betyder for din hverdag i dag. Det er også en oplagt mulighed for at lære din lokale præst og kirke at kende, og for at stille alle de spørgsmål, man måtte have - om tro, tvivl og hvad det vil sige at være menneske.

Konfirmationer 2024

Konfirmationsforberedelsen for dem, der skal konfirmeres i 2024, begynder efter sommerferien 2023.

Datoer for konfirmation:

• 20. april 2024 for A og B-klasse
    • 27. april 2024 for C og D-klasse
    • Privatskoleelever og elever fra øvrige klasser og skoler vælger frit mellem de to dage

Konfirmationer 2025

• 10. maj 2025 for A og B-klasse
    • 17. maj 2025 for C og D-klasse

Tilmeld dit barn til konfimation i 2025

Konfirmationsforberedelsen begynder efter skolernes sommerferie i 2024.

Skal - skal ikke?

Velsignelse af konfirmand

Er du i tvivl om, om du vil konfirmeres? Så kan du læse mere om, hvad der har fået andre til at sige ja til konfirmation, her:

Skal - skal ikke konfirmeres?